Washington, D.C. – II.

Második napunkat a szálláshelyünktől egy megállóra, tehát még Arlington városában levő híres katonai temetőben kezdtük. Itt nyugszik többszázezer háborús sérült, hős, veterán és ezek családtagjai, illetve ide lett eltemetve több elnök, pl. a meggyilkolt J. F. Kennedy is. A temetőkép amennyire puritán, annyira lenyűgöző.

Ezután átmetróztunk Washingtonba, ismét a National Mall-hoz, hogy pótoljuk az előző nap kimaradt látnivalókat. A Smithson Intézet másik híres múzeumával, a National Museum of Natural History-val kezdtünk – nagyon érdekes volt a rengeteg állatcsontvázzal, koponyával, ásvánnyal, biotechnológiai kiállítással…vagyis lett volna, ha nem a körutunk majdhogynem legvégén, kissé megfáradtan térünk be, és nincs tele annyi emberrel, különösen visongó gyerekekkel. Így viszonylag hamar feladtuk és a kijárat fele tendáltunk, viszont örök emlék, hogy láthattam itt egy eredeti fejszobrot („moai”) gyerekkori kedvenc helyemről, a Húsvét-szigetről. (Egyébként mint megtudtam, van egy fej a párizsi Louvre-ban is.) A nap tanulsága pedig, hogy az ember és egy darab banán között bizony nincs is olyan nagy különbség…

A napot a Mall másik felének bejárásával fejeztük be, megnéztük mindazt, ami előző nap kimaradt. Ilyen volt a Koreai Háborús Veteránok Emlékműve, vagy például a Lincoln Memorial Reflecting Pool, egy óriási medence, aminek vizében gyönyörűen kivehető a Washington-emlékmű tükörképe. Legalábbis akkor, ha nincs a közelben nagy sátoros-színpados rendezvény, de most sajnos volt, mert a Delta Sigma Theta feka nőegylet ünnepelte ott épp fennállásának 100. évfordulóját 🙂 A tükörmedence előtt álló, görög templomszerű Lincoln-emlékművet sem hagytuk ki – a hely egyébként többek között arról is híres, hogy itt mondta el annak idején Martin Luther King a „Van egy álmom” kezdetű beszédét.

Ezzel Washingtont is kivégeztük, és este búcsút is vettünk Peti tesójáéktól, első és utolsó magyarországi vendégeinktől. Velük tartott a nagy repülős utazáson némi meleg cuccunk, valamint téli jó pajtásunk és melegítőnk, Fluffy is. Mi az éjszakát még Arlingtonban töltöttük, másnap viszont mi is továbbindultunk, útbaejtve egy távoli fénykép erejéig a pár percre levő Pentagon épületét is..íme 🙂