Boci boci tarka

Húsos poszt még nem is volt, pedig Amerikától nem idegen a téma, kb. kétszer akkora az egy főre eső húsfogyasztás, mint otthon. Nem csak a mennyiség, de a megoszlás is más, míg otthon a fogyasztás kb. 90%-át a sertés és a baromfi adja, a marhahús pedig egy marginális tényező (amit persze a minősége is tükröz, főleg tejmarhákat kapni), addig utóbbi idekint a sertést megelőzve komoly részesedéssel bír, és igen jó minőségben kapható. Eleinte számunkra ez annyit jelentett, hogy levesekhez és pörkölthöz többnyire marhát vettünk, mióta viszont az új albiban vagyunk, rákaptunk az udvari grillsütőre. Gyakran kerül fel rá egy-egy burger, persze nem a gyorséttermi dolgokra kell gondolni, vagy a vékony, fagyasztva kapható korongokra, hanem jó minőségű Angus marha húsából készült 20-25 dekás friss pogácsákra. Még Nóri is megszerette, ami nagy szó, sőt, egyszer már “követelte” is. 🙂

Néhány hete hirtelen felindulásból vettem néhány húst steak készítési célzattal, de csúnya vége lett, nem volt benne elég zsírszövet (ezt már vételkor tudtam, csak valamiért úgy gondoltam, hogy egy soványabb szelettel kevesebb bajom lesz, ami hülyeség), így túlságosan kiszáradt, emellé már a nap is lement, így nem is láttam rendesen, hogy mi történik. A negyedét azért megettem, a maradék persze pörköltként végezte. Maradtunk inkább a kolbásznál és a burgernél. Aztán nemrég pár munkatársammal újra próbálkoztunk, jobb húsokkal és a tapasztalatukkal felvértezve számomra meglepően jó eredménnyel. Ezen aztán annyira felbátorodtam, hogy a hétvégén beruháztam némi angus marhára, fel is dobtam sülni. Teljesen jól sikerült, büszke vagyok magamra. 🙂 Húshőmérőm ugyan nincs, de sikerült jókor levenni, kívül szépen megsült, a belseje pedig rózsaszín és lédús maradt, ahogy annak lennie kell – fogjuk rá, hogy medium (a képen a bal széle már inkább well). Az első vállalható steak-em, amit jóízűen el is fogyasztottam. Hurrá. 🙂

Új hozzászólás írása

