Chattanooga, TN

Vasárnap a Nashville-től délkeletre, alig két órányi távolságra levő Chattanoogá-t látogattuk meg. Mi korábban nem hallottunk róla egyáltalán, de most érdekes módon már úton-útfélen, filmekben is belebotlunk a nevébe 🙂 A város egyébként Tennessee határán fekszik, kis része Georgia államba is átlóg. És ami nekem furcsa volt, hogy ide utazva, gyakorlatilag az amúgy kicsinek számító Tennessee-n belül maradva is már át kellett lépnünk egy időzónát, és nem ez az egyetlen állam, ahol nem egyeztették össze ezeket következetesen a közigazgatási határokkal.

Elsőként a Lookout Mountain nevű hegyhez mentünk el, ahol Chattanooga két leghíresebb látnivalója található: a Ruby Falls, illetve Rock City. Az előbbi egy 44 méteres vízesés, mely a hegy gyomrában zubog, és melyet kellemes aláfestő zene, valamint különféle színekkel történő megvilágítás tesz még lenyűgözőbbé. A vízeséshez – mely egyébként a felfedezőjének feleségéről, Ruby-ról kapta a nevét – egy cseppkőbarlang járatain keresztül vezet az út, ami önmagában sem volt utolsó látványosság. Ráadásul innen, végre-valahára, több hónapos kihagyás után szuvenír penny-t is tudtam hozni 🙂

Rock City-hez, a különös sziklás kerthez csupán néhány percet kellett autóznunk a vízeséstől. A helyen az érdekes formájú sziklatömbök, kanyargó hegyi ösvények, kilátók, vízesés mellett igazi mesevilág – figurák, kerti törpék sokasága – fogadja a turistákat, immáron már vagy 80 éve. Leghíresebb pontja a Lover’s Leap, egy magaslat, ahonnan a legendák szerint lelöktek egy indiánt a rivális törzsből való szeretője miatt, és ahonnan tiszta időben állítólag hét környező államot is be lehet látni (ezek: Tennessee, Kentucky, Virginia, Dél-Karolina, Észak-Karolina, Georgia és Alabama). Ezt mondjuk sokan cáfolják 🙂

A Lookout Mountain után a belváros felé vettük az irányt. Megnéztük a híres Chattanooga Choo Choo Hotelt, amit az egykori helyi vasútállomás épületéből alakítottak ki, és ami mellett megtekinthető a régen erre közlekedő Birmingham Special járat egy régi szerelvénye is, a bizonyos Choo Choo (“Sihuhu”), amit egy 1941-es sláger tett világszerte ismertté. Én eddig erről sem hallottam, de többen – főleg a tapasztaltabb generációból – még a dallamát is el tudták dudorászni, mikor szóba jött 🙂

A naplemente előtti órákat a várost átszelő Tennessee River mellett töltöttük. Először körbejártuk az egyik partján elterülő Coolidge Parkot – el-elnéztük, ahogy a feka gyerekek amerikai focit játszanak a réten 🙂 -, majd átkeltünk a Walnut Street Bridge gyaloghídon, és sétáltunk kicsit a túloldalon is, egy modern múzeumépület (Hunter Museum of American Art), illetve az azt körülvevő szoborarzenál mellett. Innen látszódott egyébként a Tennessee Aquarium hatalmas épülete is, de ezt most kihagytuk, Atlantában láttunk elég halat 🙂 Visszasétálva az autóhoz még a parkoló melletti utcába is benéztünk, és végigjártunk itt egy alap tánctanfolyamot, a szó szoros értelmében, ld. képek. Fárasztó, de nagyon jó kis nap volt, aminek a végére sok élménnyel, fényképpel, és végül 3, azaz három tekergetős penny-vel is gazdagabb lettem 🙂