Greenville, SC

Végre a januári rossz idő és punnyadás után kezd egy kicsit tavasziasra fordulni a helyzet. Hétvégére pont megint esős időt mondtak mindkét hetek óta tervezett úticélunkra, de végül csütörtök este azt vettük észre, hogy keletre csak egy kicsit később érkezik meg az áldás, így pillanatok alatt meg is született az új terv, hogy megnézzük Észak- és Dél-Karolina államot. Gyorsan foglaltunk is szállást péntek és szombat estére.

Munka után el is gurultunk Greenville-ig – a dél-karolinaiig, merthogy ilyen nevű telepűlés szinte minden államban van. A 350 mérföldes útnak és az egy órás időeltolódásnak köszönhetően helyi idő szerint éjfélkor érkeztünk csak meg, így a másnapi program összerakása után már csak alvásra futotta az erőnkből. Reggel bementünk a belvárosba sétálni egy kicsit, és megnéztük a Falls Parkot. Szép idő volt, többek között már virágzott a nárcisz is:

NárciszokÁrvácskák

A park egyébként a Reedy folyón lévő vízesés körül terül el, szépen gondozott terület, itt épült szűk 10 éve a Liberty Bridge, mely egy bő 100 méteres, igen aszimmetrikus geometriájú függőhíd. Érdekessége, hogy a tartó kábelek csak a hídpálya egyik oldalára csatlakoznak. Készítettünk fotókat is, ezek talán jobban el tudják mesélni a hely hangulatát.

Ezután a Shoeless Joe Jackson Museumot látogattuk meg, ami a híres baseball játékos egykori otthonában volt berendezve. A századeleji sportoló arról kapta a nevét, hogy egyszer egy meccsen felhólyagosodott a lába, és ezért cipő nélkül volt kénytelen folytatni a játékot. A múzeum személyzete egyébként nagyon kedves volt, személyre szabottan is meséltek nekünk, és amikor megtudták, hogy magyarok vagyunk, még fotót is készítettek rólunk, hogy feltehessék a Facebook oldalukra. 🙂

Aznapra sokmindent terveztünk még, így beültünk az autóba, és az innen bő száz mérföldre délkeletre fekvő Columbiába, Dél-Karolina fővárosába utaztunk. Ez már egy másik bejegyzés lesz. 🙂