Frankómegmondós

Nah íme kérem, így néz ki egy tisztességes kalaptartó. Egyben a magyarázat arra is, hogy miért nincs igazán merev kasztnija egy jól pakolható, 3 vagy 5 ajtós autónak, amiben az ülést ledöntve és a kalaptartót kivéve lehet nagy dolgokat szállítani.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

(Bocs az alsó nagy fehérségért, a csomagtérbe sütött a Nap.)

Bájos tud lenni a merevítő vasak, a kilógó barnás színű hangszigetelés és a kárpitozás igénytelenségének eme kombinációja. Mondjuk ezek a részek nem látszanak, csak így a csomagtartóból felfelé fotózva, mindenesetre Európában kevesebbért is kötél járna. 🙂

Sajnálom, hogy otthon az elérhető árú sportos autó abból áll, hogy egy családi kocsiba beletesznek egy erős motort (Focus ST és társai). Miért nem lehet eredendően izgalmas formát kapni? Ami nem úgy próbál az lenni, hogy formás légbeömlőt biggyesztenek a 26. egyentípusra, vagy divatos emblémát tol maga előtt, hanem már az első tollvonásból is sajátos arányok következnek.

Jah, a másik. A legutóbbi tankot városban alakítottam hő és mozgási energiává. 12.9 litert 100 kilométerenként. Egy 4 literes motorral, nagy kasztnival, hidegben, rövid utakon. Érződik az ellentmondás? Downsizing, mi? Meg 3 henger? Valaki megeszi még ezt a bullshitet? Alig néhány literért megölni az élményt és a tartósságot? Dízelt meg vegyenek a taxisok, nekik elhiszem, hogy számít. Én a nagy motorra szavazok.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Milyen jó dolog már egy 185 kg-os vastömb mögött üldögélni. 🙂

i_need_your_gas

Nóri azt üzeni a lányoknak, hogy ő kér elnézést a fentiekért, és kitartás, mert a következő posztot már ő fogja írni. 🙂

Reklámok

4 thoughts on “Frankómegmondós

  1. Lalee

    Köszi a fiús posztot Peti! 🙂
    Nos a kis motorok “kis” fogyasztásához annyit, hogy tudod, ismered az “autómat” Igaz egy régebbi GM konstrukció (cirka 10 éves) 1150 cm3 (Nem röhögni! 🙂 😀 ) és bizony az enyém városban megeszi ilyenkor télen, odafigyeléssel a 9 litert. A munkatársak fiatalabb 1-2 éves autói 1,6-os mocival bevallottan 10 körül és a felett járnak télen városban. Én is bevállalnám azt a plusz 3 litert egy olyan motorért mint a Tiedben van 🙂 A dízelben meg igazat adok. Dízelt szerintem évi 25-30 ezer km alatt venni felesleges.

    1. Peti

      A maiak sem merőben mások, ld. Skoda Rapid 1.2 TSI, épp most volt teszt a Totalcaron. Városban 8.5 litert mértek, ráadásul ezzel egy turbót is kap a vevő a nyakába annak minden nyűgjével együtt. És egy 1175 kg-os kasztniban eszik ennyit, a Mustang meg 1550 kg, a menetteljesítményekbe meg inkább bele se menjünk. Az 1.6-os Focusok nálunk is mind 9 fölött ittak.

      (Jah, egyébként a 2011 utáni Mustangokban már korszerűsítették a V6-ost, kapott 24 szelepet meg kétoldali változó szelepvezérlést, alacsonyabb fogyasztású és nagyobb teljesítményű lett… :))

  2. Lalee

    Igen ezt bírom még egy két munkatársamnál, ismerőseimnél pl. A lényeg: menjen az autó mint az állat,. de közben érje be benyával max úgy 6l/100km-rel 😀 Nem értik meg, hogy a lovakat is kellett etetni, próbálnának meg ők egy darab kis szendviccsel robotolni a földeken vagy a bányában 😀 😀

Új hozzászólás írása

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s