Namaste

Avagy “üdvözöllek”. Ezzel a szóval zárult a szerda esti programom, illetve további néhány lelkes “welcome”-mal, meg érdeklődéssel, hogy honnan jöttem, és hogy tetszik a város. (Már-már stepfordi feleségek-jellege volt a dolognak..) Bizony, rászántam magam, és elmentem a héten az első önálló, valódi programomra a városban..jógázni 🙂

Mikor kijöttem, szomorúan vettem tudomásul, hogy itt a többség fut, és bár akad még azért más sportolási lehetőség is, egyik sincs igazán járótávolságra, és nem éppen pénztárcabarát. Egy esti séta alatt azonban véletlenül beleakadtam egy közösségi ház plakátjába: “gentle yoga”, 10 dollár, és fél órára sincs az albérlettől. Tökéletes! A tanárral mailben is egyeztettem, hogy fogad-e alieneket. Fogadott, nagyon lelkes volt, még jógamatracot is kaptam tőle kölcsön, melyet mintegy vörös szőnyegként terített le elém 🙂 Bent a teremben félhomály és gyertyafény uralkodott, mindenkinek volt pár kedves szava, az óra maga is tetszett (jól átmozgatott, de lassabb-nyújtósabb típusú volt, pont, mint a gerincjóga, amire Pesten jártam, csak itt kötelet és jógatéglát is használtunk sokszor), és egy mindössze néhány perces, de HARANGOS relaxációval zárult (Juci, gondoltam Rád :D), úgyhogy ha lenne esetleg bárki idióta, aki kb. 1500 Ft/percért keresni próbálna a mobilomon, szerdán 6 és 7 között ezentúl ne tegye, jógán leszek 😀

Ja, egyébként legtöbbször egy kukkot nem értettem a tanár szavaiból, de ez így volt izgalmas, legalább feldobtam a nyakatekert, fejlógatós, mindeközben lábujjhegyenállós pozíciókat egy plusz fejfordítós elemmel is, majd’ bepisiltem 😀 (Taunia, az oktató néha megszánt, és beállt mellém ilyenkor, hogy jobban lássam, mielőtt tényleg kitörne a nyakam.) Így már teljesen követni tudtam mindent. Aki jógázik: a child-póz itt is “child”, a halott itt is “dead”, és a kobra is “cobra”, viszont a hegytartás az “downdog” (=downward dog). Egész találó 🙂

Amúgy volt egy “honeymoon” is, de nem emlékszem rá, hogy az mi lehet, ha meg rákeresek neten, csöppet más jellegű képek jönnek elő.. 😛

Na, mindenesetre tényleg jó volt nagyon, teljesen kitisztult a fejem, és még most is izomlázam van. Mondjuk az meg sokkolt, hogy a sok betegeskedés miatti fél éves sportszünet mennyire meglátszik az ember teljesítményén és rugalmasságán (pedig azidő alatt sem csak ültem, volt költözködés-pakolás, túrázgatás, sok-sok séta), minimális munkánál is beremegtek az izmaim, és amíg ülőterpeszben régen teljesen előre tudtam hajolni, gyakorlatilag hassal a földre, most csak félig ment..Peti kinevetett, ezért leküldtem a padlóra, és neki a talajra merőleges képzeletbeli tengelytől számítva kb. 2 fokot hajlott előre csak a dereka,  annál is már pirult és lihegett. Úgyhogy onnantól már én nevettem, és kicsit megnyugodtam, hogy egy kocka programozó kondiciójától még távol állok 😀 Van még hova fejlődni mindkettőnknek. Ha belejövök, talán ellátogatok majd Taunia kevésbé nyugdíjas flow jóga-óráira is, de csak ha már becsukott szemmel is tudom majd követni a mostanit..

6 thoughts on “Namaste

  1. Péter

    Szia!
    Én itthon jártam magyar és angol nyelvű jógára is. Az összes póz neve ugyanaz (indiai eredet – általában állatok), aztán ezt mindenki átfordítja a maga nyelvére, ezért azonos a legtöbb. “Hegytartás” kifejezést nem hallottam még soha, az lefelenéző kutya volt, vagy downward facing dog (de van felfelénéző verzió is 🙂 Hajrá, a jóga jó! Az oktató indiai?

    1. Nóri

      Ja, azt gondoltam, csak furcsa volt, hogy több póz meg más. De ezek szerint otthon is a létezik ez a kutyás elnevezés 🙂 A felfele nézőről se hallottam még, megnéztem, mi az, azt detto másnak hívtuk.. Nem, a tanár nem indiai, fehérbőrű és teljesen native speaker (pedig az indiai akcentust nagyon bírom :)), a honlapja szerint eredetileg balett-táncos volt amúgy. Te jársz még azóta?

  2. Juci

    Juhúúú, olyan harang? 🙂 csak azért érte meg az az óra 😀
    Nóri, nekem alig érthető az indiai akcentus, neked mi tetszik abban?

    1. Nóri

      Haha igen!:) Amúgy közben csukva volt a szemem, de szerintem nem volt annyira spéci harang, mint a Balázsé..ha jól emlékszem, ez csak egyféle hangot tudott kiadni, de zene volt a füleimnek:)
      Nekem iszonyatosan tetszik, szerintem már annak is van egy vicces-különleges csengése, amikor az indiaiak (vagy pl. az arabok) magyarul próbálnak beszélni otthon. Az angoljuk meg nekem érthető nagyon, valahogy tök hangsúlyosan beszélnek, ill. nem harapják el a szavak végét. Vagy Neked ennyire más volt a tapasztalatod Roy-jal?:D Itt akivel találkoztam, azok érthetőek voltak, ill. pl. az Agymenőket szinkron nélkül nézem, és a Kunal Nayyar nevű indiai színész akcentusa is elég érthető (igaz, ő elvileg már kint született).

Új hozzászólás írása

