Autó haza?

Későn és fáradtan értünk haza, nem szeretnénk már írni, úgyhogy a képet leszámítva konzerv post következik. Úgy 1-2 héttel ezelőtt írtam, csak mindig valami más került fel helyette.

Azon agyaltam, hogy ha én ki tudok jönni Amerikába, akkor a Mustang miért ne tudna elmenni Európába? Jó lenne nekem ez a gép otthonra, kár eladni.

Az első ami az ember eszébe jut, hogy ugye van egy bazi nagy hajóút egy konténerben, meg két rövidebb szárazföldi. Nos, utánanéztem, kb. $2000-ból meg is lehetne oldani a dolgot frankón, ennyiből már otthon parkolna. Nem is rossz, alig utazik drágábban, mint én, ennyit megér a történet.

Aztán jött a fekete leves, mert a rendszámhoz vezető út némi adminisztrációval van kikövezve. Ez úgy néz ki, hogy kell fizetni 10% vámot az autó értékére vonatkoztatva, majd 1.6M Ft regisztrációs adót, persze mivel nem új autó, ez némileg csökkenne kb. 1M-ra. Aztán erre az egészre együttvéve jön még 27% áfa (tehát nem csak az autó értékére, hanem az adókra is), meg néhány apróság, mint pl. termékdíj, típusbizonyítvány, vagyonszerzési illeték (850 Ft/kW, az ebben az esetben 132e), vizsga, forgalomba helyezés, és még néhány egyéb költség. Összességében majdhogynem mégegyszer meg kellene venni az autót.

Nah így nem lesz otthon Mustangom. Itt marad.

6 thoughts on “Autó haza?

  1. Péter

    …és akkor a hazai üzemanyagárakkal még nem is kalkuláltál. Sajnos az autó egy újabb lehetősége az államnak, ahol tud sarcolni…

    1. Peti

      A fogyasztás nem vészes, látatlanban simán 15 körüli/feletti értékekre számítottam volna, de ettől jelentősen elmarad, úgyhogy ez nem tartana vissza, csak a fentieket nem szeretném. Jah, meg még az otthoni szerviz és alkatrész ellátottság tartogathat vicces dolgokat, de ennek már nem jártam utána.

  2. csontz

    Meg szar lenne, hogy mikor első nap leparkolod valahol Budapesten, már nem találod ott 10 perc múlva. 😀 De ezt pont neked kell mondanom? 😦

Új hozzászólás írása

