Amcsi autók

Miben különbözik egy amerikai piacra készült modell egy európaitól? Talán a legkézenfekvőbb a világítás. Arról már biztosan mindenki hallott, hogy hátulra nem kell külön index, hanem a féklámpa helyettesítheti azt (tehát lényegében egy piros lámpa van csak, ami tud erősen és gyengén világítani, ezzel oldják meg a három alapfunkciót). A Mustangon ez egy picit meg van bolondítva némi késleltető elektronikával, Nóri le is videózta egy korábbi postban.

Ezen kívül az első fényszórók szimmetrikusak, oldalindex pedig nem kötelező. Az első indexek működése a hátsókéval analóg, azaz a helyzetjelzők tudnak erősebben is világítani, amiknek a színe egyébként borostyánsárga. Az indexek színe így a szokásos, a furcsaság pedig az, hogy folyamatosan világítanak alacsonyabb fényerővel. A tompított a helyzetjelző mellé kapcsolható fel, az már ugyanúgy fehér, mint otthon:

Ami még feltűnhet, az az oldaljelző fény, ez elöl sárga, hátul pedig piros, így lesz igazi karácsonyfa az egész:

Manuális váltós autókat beindítani csak a kuplung kinyomott állapotában lehet, ez végsősoron nem rossz, mert az akksi is kímélve van azáltal, hogy az indítómotornak nem kell forgatnia a váltót, és sebességben leállított autók esetén sem történik meglepetés indítózáskor.

Érdekes szabály, hogy a csomagtartóknak belülről nyithatónak kell lenniük (így nem lehet bezárni az asszonyt :)). Eddig még nem próbáltam, de biztosan működik, a kis fehér fogót kell meghúzni:

Nem tudom, hogy az én autóm sajátja, vagy általános, hogy a külső tükrök nem hajthatók be, ez mindenesetre olyan. Erősebb kutya baeszik, amit tud letör, ha nem, akkor meg mit tehet mást, ő törik le, ennyi az élet. 🙂

(Figyelem, közös kép! A króm picit torzít, Nóri nem hízott el ennyire, és a fényképezőt sem E.T. tartja.)

A biztonsági öv bekötésére figyelmeztető hangokat nagyon szeretik, már a gyújtás ráadásakor elkezd bimmbammolni az Istenadta. Azt nem tudom, hogy minden autó ilyen-e, eddig kettőt vezettem, azok ilyenek voltak. Engem kifejezetten idegesít, övbekötés közben már szeretem melegíteni a motort, nem árt neki néhány másodperc alapjárat terhelés előtt, de ez bizony közbebeszél.

Reklámok

6 thoughts on “Amcsi autók

  1. Lali

    Szerintem, többen azon a véleménnyel vagyunk, hogy hazahozni ezt a kocsit a végén!!! 🙂 🙂
    Olvasva ezt a posztot , eszembe jutott, hogy nekem is bentről nyitható a csomagtartó plusz az üzemanyag nyílás is. Tehát az én régebbi kiadású ótóm is amcsi lenne?!? 😀 Nem hiába kapta magára újkori változatában a csokornyakkendőt! 🙂 😀
    Egyszer ha lesz egy kis időtök, Nóri vegye már fel a hangját is a motornak, hogy szól 🙂
    Puszi, és vigyázni magatokra! 🙂

  2. Peti

    A hazavitellel kapcsolatban már kutakodtam, írtam is belőle egy posztot, csak még nem tettem be a blogba, mert a lányok meglincselnek, ha túl sok az autós írás. 🙂

    A csomagtartó itt nem csak az utastérből, hanem konkrétan a csomagtartóból nyitható, ilyen otthon még nekem nem tűnt fel, itt viszont szabály van rá.

    Oksi, majd valamikor veszünk fel motorhangot is. 🙂 Vigyázzatok magatokra Ti is, üdv mindenkinek!

  3. Thellery

    Heh… 🙂

    Én nem ajánlom a gépet hazahozni… Inged-gatyád rámegy a naftára. 🙂 De persze utána kell skubizni. Említettem, hogy 2 év után engedmények vannak (ingóságok hazahotala vámmentes), egy kicsit speciális az autó, de arra is van valami okozzság.

    Egyébként minden autónál célszerű benyomott kuplunnggal indítózni még itthon is… Mármint engem így tanítottak.. 🙂 Egyrészt maga, az inditó miatt, de legfőképpen idegen autóval, hogy ne érjen kellemetlen meglepetés a sebváltó okán.

    Ami mindig is jópofa volt, hogy az ilyen gépekbe is beépítik a cruiser-t (tempomat), holott sportautó, a többieknek is furcsa volt, amikor megvették a dögöt. Gondolom, ebben is van, amiért hálát fogsz adni a highway-en, de valószínűsíti a volánnál való hamarabb elalvást.
    Mivel pedig minden autópályát úgy képeznek ki, hogy legyen sok nyílegyenes
    rész – az esetleges repcsi kényszerleszállások miatt -, az elalvást komolyan is kell venni. Még külön neve is van a pálya monotonitásából következő elfáradásnak. Erre nem emlékszem hirtelen 😀

    A propos, Papszi is még Mustanggal jár? Ha igen, még mindig vörös neki is?

    A bimbamolásról: ez biztos csak az “új” autókban van. Az én ’89-es Hondám nem nyekergett még semmit. Igaz, nem is volt vörös :DDDD

    1. Peti

      Az indítózással kapcsolatban egyetértek, én is mindig használtam otthon is kuplungot, az autókba viszont nincs beépítve az elektronika, ami ennek elmulasztását tiltaná. De hallottam már olyat, hogy valaki lerobbant a forgalomban, és az önindító segítségével állt félre a padkára. 🙂

      Jah, tempomat az van, én is hallottam, hogy az itt olyan alapvető, mint az automata váltó.

      Papszi másik szinten dolgozik, eddig egyszer találkoztam Vele, úgyhogy nem tudom, hogy mivel jár, de majd ha összefutunk megkérdezem! 🙂

Új hozzászólás írása

